miércoles, 8 de febrero de 2017

HEZIBERRI 2020


Heziberri aztertzen...


Gaur, Heziberri 2020 aztertuko dugu. EAEn indarrean dagoen oinarrizko hezkuntzarako curriculum dekretua da eta guk bi arlo ikusiko ditugu, "ikasi" eta "ebaluazioa".
Lehenengoan bost galderei erantzuten zaie: Zer? Nola? Zertarako? Noiz? Nor?
Bigarrenean, ordea, lau galderei: Noiz? Nola? Zeren bitartez? Zer?


IKASI

  • ZER?
Honetan edukiak agertzen dira eta hauek bi zikloetan sailkatzen dira: Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza. Eduki hauek derrigorrezkoak dira.
  • NOLA?
Metodologiak definitzen du hau. Hemen jorratu beharreko gaiak aurkezten dira, baita hauek nola landu behar diren ere.
  • ZERTARAKO?
Oinarrizko zehar konpetentziek eta oinarrizko diziplinek zehazten dituzten helburuak lortzeko.
  • Oinarrizko zehar konpetentziak:
- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia
- Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia
- Elkarbizitzarako konpetentzia
- Ekimenerako eta espiritu eintzailerako konpetentzia
- Norbera izaten ikasteko konpetentzia
  • Oinarrizko diziplina barneko konpetentziak:
- Hizkuntza- eta literatura-komunikazioarako konpetentzia
- Matematikarako konpetentzia
- Zientziarako konpetentzia
- Teknologiarako konpetentzia
- Teknologiarako konpetentzia
- Konpetentzia sozial eta zibikoa
- Arterako konpetentzia
- Konpetentzia motorra
  • NOIZ?
Honetan zikloak eta mailak sailkatzen dira adinaren arabera. Beraz, adin bakoitzak eduki desberdinak izango ditu, baita metodologia desberdina ere.
  • NOR?
Familia-ikasle-irakasle-gizartearen arteko harremana eta elkarreragina.

EBALUAZIOA

  • NOIZ?
Hiru etapa desberdin definitzen dira, ikaslearen garapena aztertzearren:
  1. Hasierako ebaluazioa edo diagnostikoa (PISA, errebalida... adbz).
  2. Bitarteko ebaluazioa edo formatiboa, "feed back"-a ematen laguntzen duena.
  3. Amaierako ebaluazioa (azterketak hone barne daude).
  • NOLA?
Honetan bi atal desberdin daitezke:
  • Ebaluazio autentikoa: Bizitzako egoera zailak/konplexuak simulatzen dituen zereginak planteatzen ditu.
  • Testuinguruan erroturiko ikaskuntza: Ikasleei ikasitakoak lortzeko eta bizitza errealean aplikatzeko aukerak eman nahi zaizkie.
Bi ebaluazio mota definitzen ditu dekretuak: kuantitatiboa (zenbaki baten bitartez) eta kualitatiboa (ez gai, ongi, oso ongi, bikain).

  • ZEREN BITARTEZ?
Ebaluazio irizpide eta lorpen-adierazleen bitartez egiten da.
Lorpen-adierazleak zehatzagoak dira eta ebaluazio irizpideek hauek lortu diren edo ez adierazten dute.

  • ZER?
Zeharkako konpetentziak eta konpetentzia diziplinarrak ebaluatzen dira. Zeharkakoak eman diren ala ez ikusteko diziplinarrak kontuan hartu behar dira.















No hay comentarios:

Publicar un comentario