Jarraian, klasean aurkeztutako kartografiaren azalpena modu eskematiko eta zehatz batean aurkituko duzue. Metodologia aktiboei berebiziko garrantzia eman nahi izan diogu, beraz hori izan da gure ardatza. Espero dugu zuen gustokoa izatea eta hemen uzten dizuegu gure kartografia ikusi ahal izateko link-a!
https://prezi.com/lto6eqp9b_xn/didaktika-metodologia-aktiboa/
https://prezi.com/lto6eqp9b_xn/didaktika-metodologia-aktiboa/
KARTOGRAFIA: METODOLOGIA AKTIBOA
- ZER DA METODOLOGIA AKTIBOA
- Ikaslea da ikaskuntzaren protagonista.
- Irakaslea da bideratzailea, paper aktiboa ere.
- Parte hartzea.
- Ikaslea erdigunea.
- Subjektuari garrantzia.
- ZER DA METODOLOGIA PASIBOA
- Ikasleak ez du parte hartzen.
- Klasera joan eserita egoteko.
- Dena eskura ematen zaio ikasleari.
- Memorizazioa.
- Ebaluazioari garrantzia.
- METODOLOGIA PASIBO ETA AKTIBOAREN ALDERAKETA
METODOLOGIA PASIBOA
|
METODOLOGIA AKTIBOA
|
Irakasleak irakatsi
|
Denek ikasten eta irakasten dute
|
Irakaslea ardatza
|
Ikaslea ardatza
|
Ezagutzak transmititu
|
Ezagutzak sortu
|
Autoritarismoa eta zorroztasuna
|
Sormena, parte hartzea eta motibazioa
|
Bizitzaren etapa baterako irakatsi
|
Bizitza osoan zehar ikasi
|
- KONDUKTISMOA
Konduktari edo jarrerari ematen dio garrantzia eta honen bidez bideratzen da ikaskuntza.
- Teorikoki oinarritu. Batek estimulatu, besteak erantzuna jarraitzen du eta bien artean, erlazio kausalak ezarri.
- Psikologia esperimentalarekin erlazionatu.
- Jokaera guztiak erantzun objektiboz osatzen dira.
- Metodo erabat objektiboez baliatu.
- Sarien eta zigorren bidez sailkatu, “egokiak” edo “desegokiak” direnak.
- KONSTRUKTIBISMOA
- Ikasle bakoitzak bere ezagutza eraiki.
- Ikasleen interesetan eta nahietan oinarritu.
- Aurrezagutzak kontutan hartu.
- Irakasleak ikasleari eman behar dizkio beharrezko herramintak haren ezagutza eraikitzeko.
ZEINTZUK IZAN DAITEZKE HONEN ADIBIDEAK?
A) FLIPPED CLASSROOM
- Azalpen teorikoak gelatik kanpo egin.
- Ikasle bakoitza bere ikasketa prozesuaren arduraduna, bere erritmora egokituz.
- Irakaslea gidari laguntzailea da.
- Ikasleek etxean lan egin denbora hobeto aprobetxatzeko.
- Metodo tradizionalari uko egin.
- Etxeko lanei uko egin.
- Gelako lanak praktikoak eta motibatzaileak.
- Klasez kanpo komunikatu ikasle eta irakaslearen artean.
- Errespetuz eta arduraz hitz egin behar zaio ikasleari.
- Beharrezkoa:
- Webguneak: youtube, moodle …
- Klasetik kanpoko komunikazioa: korreoa, whatsapp …
- Ikasleari errespetuz eta arduraz hitz egin
- Flipped classrom-ak webgunea, lan-taldea …
- Sortu eta laburtu ikaslearen informazioa
- Beharrezko konpetentziak:
- Bideoen argitalpena
- Elearning blogging plataformak
- Multimedia osagaiak
- Sare sozialak
- Garrantzitsuena, metodologia aktiboa dela ikasleari.
B) IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
- Ikasleek taldetan lan egin eta haien produktibitatearen bitartez ebaluatuak.
- Taldean lan egiten, interakzioak edukitzen eta hausnarketak egiten ikasi.
- Irakasleak arazoak sortzean laguntzeko eta taldeen integrazioa ziurtatzeko.
- Ikasle bakoitzak bere lana eta ezagutzak gehitu behar, emaitza talde osoarentzat delako.
- Aplikazioa: irakasleak materia ikasle taldeen artean banatu eta talde bakoitzak ongi prestatu behar du gainerako ikasleei azaltzeko.
C) PROIEKTUKA LAN EGITEA
- Talde txikietan lan egin egoera zehatz baten inguruan proiektu bat antolatzeko, eraikitzeko eta ebaluatzeko.
- Diziplina desberdinen arteko koordinazioa beharrezkoa, proiektua interdiziplinarra baita.
- Ikasleen ezagutzak praktikara eraman
- Konstruktibismoaren eragina: ezagutzak esperientziaz, parte hartzeaz eta besteekin harremantzeaz eraiki.
- Irakaslea tutore eta ebaluatzailea eta ikaslea protagonista, diseinatzailea eta ikaskuntzaren kudeatzailea.
D) KONTRATU BIDEZKO IKASKUNTZA
- Ezagutza kontratua, ikasle eta irakaslearen arteko akordiotik sortua.
- Lan autonomoa, ikaskuntza prozesuaren ardura ikaslearena.
- Negozitutako arloak: konpetentziak, helburuak, metodologia eta ebaluazioa.
- Kontratuak ikaslearen eta irakaslearen betebeharrak eta eskubideak finkatu.
- Ikaslea protagonista eta irakaslea gidaria, laguntzailea eta orientatzailea.
- Ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazioa ezinbestekoa.
- Kontratuak hasierako eta amaierako data izan behar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario